Diamant

Helt otroligt!  Den 18:e mars blev det storslam med både Guld och Diamant i Guldnyckeln. Vi tackar också juryn för fantastiska motiveringar:

GULD: Den här kampanjen har inte bara lyckats förändra attityder helt utan pekpinnar, den har dessutom lyckats med konststycket att göra sex till något lustfyllt, även MED kondom. Och det mot en målgrupp som gärna slår dövörat till och redan har svar på det mesta – unga stockholmare. För att bli bästa integrerade kampanj krävs dessutom att bidraget är både välgjord och genomtänkt i alla sina förgreningar. Något som Esters kampanj för LAFA lever upp till med bravur.

DIAMANT: Utnämningen går till den kampanj som i år glittrar mest av alla, som efter juryns bedömning kom ut som den hårdaste men samtidigt mjukaste och mest ömsinta. Med kreativ strategi och lustfylld kreativitet visar kampanjen hur man kan nå fram till en svårflörtad publik med hjälp av lite humor och omtänksamhet. Årets Diamantnyckel går till Esters kampanj för LAFA.

Tack!

DELA