GLOBEN SHOPPING / STOCKHOLMS TREVLIGASTE KÖPCENTRUM

garagemusik

opera2

hundparkering

Hösten 2006 fick vi i uppdrag av Globen Shoppings styrelse att ta fram en helt ny kommunikationsplattform. Detta i en tid då nya köpcentrum öppnade till höger och vänster, alla till synes stöpta i samma form av stål och frostat glas, restauranger i överflöd och överdrivet många butiker.
Vår filosofi blev att göra tvärtom. Istället för att bygga upp maxad upplevelse som stressade upp besökarna ville vi skapa en skön och personlig miljö. Efter ett antal givande workshops med ledningen och de 60 handlarna, landade vi i ett koncept som byggde på att vi bjöd in besökarna och frågade hur de ville ha det när de handlade i Globen Shopping.

Den första kampanjen bestod av en tävling där vi bad om folks egna idéer. Budskapet “Snart Stockholms trevligaste köpcentrum” lanserades med olika events i centrumet och med levande rekvisita. Idétävlingen överträffade våra förväntningar med råge, då närmare 650 förslag kom in via
idélådor och e-post. Efter lanseringskampanjen fick handlarna och alla som deltagit i arbetet utvärdera samarbetet. Betyget på den nya varumärkesplattformen bland handlarna blev 5 av 5. Betyget på workshopen blev 4.7.

DELA